28. 12. 2015
Část klientů pojišťoven a nově i cestovních kanceláří má natolik bujnou fantazii, že jejich kuriózní hlášení pojistných událostí kolují mezi zasvěcenými ještě léta jako vděčné vtipy.
Takové zápletky většinou nevymyslí ani scénárista nekonečného seriálu. Asi proto, že by mu diváci, stejně jako likvidátoři pojišťoven, nevěřili. Posuďte sami:
- Pan, říkejme mu třeba Adam, čekal v autě s přítelkyní na zelenou a byl natolik zaneprázdněn jejím líbáním, že ztratil pozornost, auto se pomalu rozjelo a lehce narazilo do auta před ním. Pan Adam rezolutně odmítl jakékoliv způsobené škody a pojišťovně poskytl i komiksovou kresbu, na které dí: „Miluji tě!“ a „Vždyť s tím nic není.“
- Další koumák si v Tatrách v opilosti zatančil na střeše svého auta „kozáčka“. Ráno přemítal, jak se z nemilé situace elegantně vykroutit a stvořil příběh o divokém kamzíkovi, který si na parkovišti horského hotelu vybral zrovna střechu jeho auta a hanebně ji podupal.
- Jiný drzoun nafingoval bouračku zaviněnou zvěří. Ovšem v laboratoři se zjistilo, že údajné „srnčí“ chlupy jsou ve skutečnosti štětiny ze smetáku. Podezřelé bylo i to, že dotyčný svou historku nahlásil krátce po tom, co si nechal zdarma rozšířit havarijní pojištění o krytí rizika střetu se zvěří.
- Dodatečná pojistka se nevyplatila ani dalšímu nešťastníkovi, který ve skutečnosti přišel o dva prsty při štípání dřeva. Pojišťovně záhy nahlásil, že se mu to stalo při sekání trávy. Její detektivové však zjistili, že v uvedené době byla noc a ještě k tomu napadlo 10 cm sněhu.
- Nový občanský zákoník umožňuje získat finanční kompenzaci i za takzvanou ztrátu radosti z dovolené. Lidé si ale reklamace doslova vymýšlejí a více než 90 % z nich je nakonec vyhodnoceno jako neoprávněné. V jedné cestovce zaregistrovali i stížnost na to, že malé dítě poštípali komáři a protože rodič o něho musel dva dny intenzivně pečovat, oba ztratili radost z dovolené. Vinou CK mělo být podcenění potřebného počtu odpuzovačů hmyzu.
Jaké reklamace vám mohou vyjít
Přesto už za komplikace na dovolené někteří klienti finanční kompenzace získali. Je to však individuální a příklady jsou zatím hlavně ze zahraničí. Tak třeba německé soudy přiznaly manželskému páru náhradu újmy ve výši poloviny z ceny zájezdu, když jim byl na poslední chvíli zrušen. Chtěli na něm totiž oslavit mužovy narozeniny. Cestovní kanceláře radí řešit každý problém přímo s delegátem na místě a určitě si vše pečlivě nafotit. Právem reklamujte:
- ubytování v jiném než slíbeném hotelu;
- jiné umístění hotelu, jiný druh a úroveň ubytování;
- pokoj bez výhledu na moře, balkonu nebo klimatizace, pokud to bylo slíbeno;
- nefunkční toalety, nedostatečný úklid, plíseň či hmyz na pokoji;
- hluk ve dne i v noci, případně zápach;
- jednotvárnou, zkaženou nebo žádnou stravu;
- špinavou pláž nebo bazén;
- chybějící lehátka a slunečníky, pokud byly přislíbeny;
- chybějící hlídání dětí, pokud jste za ně zaplatil.
A pozor, na reklamaci ztráty radosti z dovolené máte jen 30 dnů!
Autor: Roman Kasalý
Jsem makléř Evropa realitní kanceláře od roku 2004.
V Business Academy Evropa jsem absolvoval všechny stupně certifikovaných školení a v roce 2020 jsem úspěšně složil státní zkoušku profesní kvalifikace a tak mohu nyní oprávněně užívat titul certifikovaný makléř expert profesionál.
Prošel jsem v realitách již všechna zaměření, nyní se však specializuji na prodeje. Díky výsledkům patřím do VIP klubu nejlepších makléřů celé sítě Evropa realitní kanceláře (nyní cca 300 makléřů).
Sleduji nejnovější trendy práce realitních makléřů a využívám moderní technologie (kvalitní fotografie, 3D plánky nemovitostí, letecké snímky „dronem“ atd.). Protože jsem zaměřen na kvalitu služeb a je to vidět na výsledcích, mnoho dřívějších klientů se ke mně vrací a doporučuje mne dál.
Věřím, že s mými službami budete spokojeni a těším se na naši spolupráci.