21. 2. 2009
V předchozích článcích jsme Vás seznámili s výsledky statistik německých stanic technické kontroly Auto Bild TÜV Report 2009 týkajících se vozů mladších 8 let. Stranou ale nezůstaly ani dříve vyrobené automobily. Zjistěte, která auta starší 10 let jsou nejspolehlivější, a ujistěte se tak o výhodnosti koupě daného modelu.
V kategorii vozů starších 8 let nejsou žádnou výjimkou automobily s více jak 100 000 ujetými kilometry. Ačkoliv by se někdo při tomto čísle mohl zaleknout, je třeba říci, že i řada z těchto ojetých automobilů vykazovala velice solidní výsledky.
Kategorie 8-9letých automobilů
První příčky obsadily, stejně jako v kategorii 4-5 letých vozů, automobily značky Porsche. U modelu Boxster byl zaznamenán 5,2% podíl aut s vážnou závadou, u jeho kolegy 911 bylo percentuální číslo jen o 1 desetinu vyšší. Pomyslnou bronzovou medaili získala Toyota RAV4. Ta měla při 100 000 ujetých kilometrech jen 6,7% podíl automobilů s vážnou závadou.
Špatně si nevedl ani Mercedes SLK (8,3%), který obsadil 4. příčku. Vítěznou pětici uzavírala Mazda Demio (8,4%). Do první dvacítky se tentokrát probojovaly i dva vozy značky Suzuki (model Grand Vitara a Jimny). Za zmínku stojí také německý VW Polo, který se s 12,7% podílem aut s vážnou závadou umístil společně s Nissanem Almerou na 14. pozici.
Opačnému konci žebříčku vévodí Alfa Romeo 145/146 s nelichotivým percentuálním výsledkem. U tohoto modelu byl zaznamenán 30,0% podíl aut s vážnou závadou. O něco lépe si vedl Ford Ka (28,7%), ale i tak je lepší při výběru tohoto vozu postupovat obezřetně. Nepříliš prestižní 85. příčku obsadila česká Škoda Felicia (27,5%). O pozici výše se umístil Renault Twingo (25,5%). Automobilka Suzuki má svého zástupce i na spodních příčkách. Model Wagon R+ (24,5%) obsadil 82. místo.
Kategorie 10-11letých automobilů
I v této kategorii kraluje Porsche 911, které má záviděníhodné výsledky s 5,6% podílem vozů s vážnou závadou. Pod magickou hranici 10% se, kromě výše zmíněného Porsche, dokázala dostat jen Toyota RAV4 (9,0%) se 122 000 kilometry na tachometru. Třetí příčku obsadila její kolegyně, Toyota Starlet, s rovnými 10%. Dobré výsledky vykázalo i rodinné Mitsubishi Space Wagon (15,9%), které se umístilo na 7. příčce. Sesterský model Pajero uzavírá první desítku s 16,7% podílem automobilů s vážnou závadou. Naše Škoda Octavia (19,7%) se umístila na slušném 20. místě.
Na druhé straně žebříčku se dle statistiky Auto Bild TÜV Report 2009 umístilo několik vozů značky Renault. Model Espace (25,5%) obsadil 49. příčku, Renault Scénic 57. s 28,2% podílem automobilů s vážnou závadou. O 1 desetinu hůře si vedl model Laguna (58. místo). Renault Mégane (30,2%) skončil jako 63. Téměř na samém dně zůstal Renault Twingo (32,6%). I ten měl ale lepší výsledky než Ford Ka. Tento model zaujal nelichotivou 68. pozici s 33,1% podílem vozů s vážnou závadou.
Vyplatí se Vám starší vůz?
Nákup starších automobilů s sebou přináší mnohá rizika. Ačkoliv je možné ušetřit nezanedbatelné peníze, je třeba počítat s tím, že můžete velice brzy vydat další tisíce za nutné opravy. Rozmyslete si proto před samotnou koupí, zdali nebudete v průběhu příštích let nuceni zaplatit podstatně více, než byste dali za vůz o několik let mladší.
Zdroj: Auto Bild TÜV Report
Autor: Roman Kasalý
Jsem makléř Evropa realitní kanceláře od roku 2004.
V Business Academy Evropa jsem absolvoval všechny stupně certifikovaných školení a v roce 2020 jsem úspěšně složil státní zkoušku profesní kvalifikace a tak mohu nyní oprávněně užívat titul certifikovaný makléř expert profesionál.
Prošel jsem v realitách již všechna zaměření, nyní se však specializuji na prodeje. Díky výsledkům patřím do VIP klubu nejlepších makléřů celé sítě Evropa realitní kanceláře (nyní cca 300 makléřů).
Sleduji nejnovější trendy práce realitních makléřů a využívám moderní technologie (kvalitní fotografie, 3D plánky nemovitostí, letecké snímky „dronem“ atd.). Protože jsem zaměřen na kvalitu služeb a je to vidět na výsledcích, mnoho dřívějších klientů se ke mně vrací a doporučuje mne dál.
Věřím, že s mými službami budete spokojeni a těším se na naši spolupráci.